بارداری

ویار در مردان

نام سندرم کوید (Couvade syndrome) از کلمه فرانسوی couver به معنی ” جوجه کشی ” گرفته شده است. ویار در مردان

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۷ توسط آرتور برنان، مدرس ارشد سنت جورج دانشگاه لندن نشان داد که در برخی از مردانی که دارای همسران باردار هستند، علائم بارداری مانند تهوع، سرگیجه، نوسانات هورمونی، پشت درد، گرفتگی عضلات، تحریک پذیری و ویار مشاهده شده است. این علائم در مردان در سه ماهه ی سوم بارداری همسرشان، و هفته آخر قبل از تولد نوزاد بروز می کند.

هیچ توضیح روشنی برای ایجاد سندرم کوید وجود ندارد. و با وجود شیوع آن هنوز به طور رسمی به عنوان یک وضعیت پزشکی شناخته نشده است.

برخی از محققان مطالعات خود را با بررسی تغییرات هورمونی در زنان باردار و مقایسه سطح آن هورمون ها در همسرانشان انجام داده اند.

مطالعه ای در سال ۱۹۹۱ توسط محققان کانادایی صورت گرفت که نتایج آن نشان داد تغییرات هورمونی مشاهده شده در خانم های باردار (به ویژه پرولاکتین و کورتیزول) در برخی از مردانی که همسرانشان باردار هستند نیز مشاهده شده است.

این مطالعه نشان داد که بروز علائم بارداری در مرد،  با برقراری یک ارتباط عاطفی با همسر باردار خود ایجاد می شود. نتایج حاصل از این تحقیق همچنین سطح بالای پرولاکتین در مردان در هفته بعد از تولد نوزاد را گزارش کرده است.

علائم افراد مبتلا به سندرم کوید بسیار متفاوت است و می تواند به صورت علائم فیزیکی و علائم روانی بروز کند.

منبع: مام

لینک خارجی لینک داخلی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا