علت ناباروری در مردان

علت ناباروری در مردان (افزایش سن)

سن

شواهد موجود نشان ‌‌می‌دهند که با افزایش سن مردان، نرخ بارداری کاهش و زمان لازم برای رخ دادن لقاح افزایش می‌یابد. علت ناباروری در مردان (افزایش سن)

حجم مایع منی، تحرک اسپرم و نسبت اسپرم‌‌‌های دارای مورفولوژی طبیعی به تدریج با افزایش سن کاهش می‌یابند. اما غلظت اسپرم‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

این پایگاه اینترنتی امکان معرفی زوجین نابارور را به مراکز درمان ناباروری معتبر در سراسر کشور با شرایط بسیار مطلوب دارا میباشد که زوجین در صورت تمایل میتوانند با تماس با شماره ۰۳۴۳۲۴۷۲۲۸۸ جهت هماهنگی ارتباط برقرار نمایند.

نویسنده و مترجم: هنگامه کاظم‌ درویش

منابع: Medicalnewstodaystanford fertilityandgenetics nhs babycentre hopkinsmedicine medicalnewstoday mayoclin

زمان اوج و فرود باروری مردان

تحقیقات و مطالعات انجام‌شده در مورد باروری مردان نشان می‌دهد که مقدار مایع منی بین ۳۰ تا ۳۵ سال بیشترین و بعد از ۳۵ سالگی کمترین میزان را دارد.

همچنین این مطالعات نشان داده است که تحرک اسپرم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ تحرک اسپرم به معنی قابلیت و توانایی شنا کردن اسپرم است. علت ناباروری در مردان (افزایش سن)

تحرک اسپرم قبل از ۲۵ سالگی بیشترین میزان و پس از ۵۵ سالگی کمترین میزان را داراست.

در حقیقت، مقایسۀ تعداد اسپرم‌های با قابلیت شنای خوب در مردان بین ۳۰ تا ۳۵ سال با مردان بالای ۵۵ سال، کاهش ۵۴ درصدی تحرک اسپرم را با افزایش سن نشان می‌دهد.

همچنین پرهیز از رابطۀ جنسی می‌تواند کیفیت مایع منی را کاهش دهد و رابطۀ جنسی مکرر منجر به ایجاد اسپرم‌های سالم خواهد شد.

عامل سن در باروری مرد، در کنار تأثیر این عامل در زنان نقش مهمی را در قابلیت باروری زوج‌ها ایفا می‌کند.

زنان در محدودۀ سنی ۱۹ تا ۲۶ سال در مدت زمان تخمک‌گذاری، شانس ۵۰ درصدی برای بارداری دارند اما زنان در سن ۳۵ تا ۳۹، تنها ۲۹ درصد شانس دارند.

با این حال، اگر زن در محدودۀ سنی ۳۵ تا ۳۹ سال و سن مرد ۵ سال یا بیشتر از او باشد، شانس بارداری به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

منبع: مادرشو

لینک خارجی لینک داخلی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا