روانشناسی ناباروری

عوارض پر استرس بودن زنان

عوارض استرس که در ادامه این بخش آورده ایم را بخوانید و بدانید چگونه باید با آنها مقابله کنید. عوارض پر استرس بودن زنان

استرس باعث خستگی شما می شود:

این حقیقت را فراموش نکنید که استرس واضطراب در شب شمارا بیدار نگه داشته و سبب ترشح هورمون کورتیزول درون جریان خون می شود.این یک ماده شیمیایی موثر است که ضربان قلبتان را تسریع کرده، به مغز شما اکسیژن بیشتری میدهد وباعث افزایش انرژی شما برای کمک به مقابله با استرس می شود.

اما استرس غالب سبب محدودیت میزان کورتیزول ارسالی به جریان خون میشود و به شما احساس کلافگی درکل روز را می دهد.خبرخوب این است که حدود ۳ساعت درهفته باید سطح هورمون چک شود و اینگونه میتوانید همه چیز را به خوبی مدیریت کنید.

پس منتظر چه هستید؟حرکت کنید.

استرس روابط جنسی شما را مختل میکند:

ازکسی پنهان نیست زمانیکه فکرتان درگیر و یا جای دیگری باشد، اینکه حس شهوت را پیدا کنید سخت است. اما این تنها راه نیست که بر این روند تاثیر میگذارد. استرس مزمن بر تولید استروژن بدن تاثیر میگذارد، که سبب بازپروری سیستم بدن می شود.

وقتی اتفاق بیافتد شما درروابط جنسی غرق میشوید.درزمان استرس و خوردن رژیم غذایی سالم واجتناب از غذاهای مانده برای کمک به راحتی شما و تمرکز بیشتر است. چرا که اگر آن را رعایت نکنید، سبب احساس ناراحتی در معده تان نیز می شود. عوارض پر استرس بودن زنان

استرس مزمن بر هورمون های ترشح شده بوسیله غده تیروئید شما اثرمیگذارد و باعث تنظیم متابولیسم بدن درمیان سایر چیزها میشود.اما زمانیکه این هورمون ترشح نشود، سبب اختلال می شود.

وقتی این علائم را دارید، به باشگاه بروید، مایعات فراوان بنوشید و میزان فیبر بدنتان را در صورت نیاز افزایش دهید.

زنان پر استرس و عوارض استرس در زنان

استرس باعث ازهم پاشیدگی شما می شود:

زمانیکه دچار استرس میشوید، سطح هورمون جنسی آندروژن دربدن شما افزایش میابد که سبب آکنه می شود. زمانیکه این اتفاق بیفتد به چکاب یا کنترل تولد فرزند ودرمان های اساسی بپردازید.

علاوه برایجاد لکه برروی پوست، استرس بر دیگر نواحی پوست هم اثر گذاشته و جای جوش و آکنه باقی می گذارد.این بدلیل وجود استرس در بدنتان است که سبب اگزما و عفونت های پوستی می شود.

برای درمان اساسی به داروخانه بروید یا به دکتر مراجعه کنید. اگر به شما کمکی نکرد و علائم حتی بدتر شدند، شما نمیتوانید درزمان استرس چیزی را به یاد بیاورید.

به این معنا که استرس اتفاق میفتد وبطور جدی بر هیپوکامپوس مغز شما اثرمیگذارد، بخشی از مغز که محل ذخیره خاطرات است.این نوع استرس باعث می شود که بخش هیپوکامپوس مغز مختل شود وبه سختی حقایق را بیاد بیاورید.

کل حوادث یا شکاف بلندمدت زمان (از دقیقه تا روز) را فهرست بندی کنید، زیرا آسیب استرس، یادآوری خاطرات جدید را برای شما سخت میکند و باعث افزایش وزن می شود. عوارض پر استرس بودن زنان

پژوهش دانشگاه کنتاکی به این نتیجه رسید آنهایی که رژیم می گیرند، در کنترل مدیریت استرس و کاهش وزن موفق تراز کسانی هستند که این کار را نمی کنند. ارتباط میان کاهش استرس و کاهش وزن میتواند به توازن استرس و خوردن کمک کند.

پیامدهای پر استرس بودن زنان

پژوهش چاپ شده در ژورنال دیگری نشان میدهد زنانی که دائما استرس دارند، متابولیسم چربی و شکر در بدن آنها بسیار متفاوت و بیشتر از افرادی است که استرس ندارند.

حتی ممکن است دچار ریزش مو شوند و پوستشان هم به هم بریزد.حتی بیشتر از حد معمول موی شان شروع به ریزش میکند و این به مدت ۳تا۶ماه بعد ازگرفتن استرس شدید اتفاق می افتد.

خبر خوب این است که این عوارض جانبی موقت است و رژیم غذایی متعادل میتواند به بازسازی ریشه موها و فولیکول های طبیعی موی شما کمک کند. عوارض پر استرس بودن زنان

وقتی دچار استرس میشوید، کمردرد می گیرید، میزان ضربان قلب و فشارخون شما افزایش میابد و به ترشح هورمونی کمک میکند که سبب مقابله با استرس می شود.همین باعث میشود که ماهیچه های شما محکم و ضخیم شده و سبب درد کمر به هنگام نشستن پشت میز در کل روز می شود.

میتوانید با کمردرد مقابله کنید، به این صورت که هر یک ساعت یکبار بایستید و عضلات و ماهیچه های خود را بکشید تا دچار کمر درد نشوید.

منبع: نمناک

لینک خارجی لینک داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا